25 mar 2011

Przepis na Banoffee Pie.

Deser ten poznałam, kiedy kilka lat temu pracowałam w kuchni francuskiej restauracji w Londynie i pewnie już zawsze będzie mi się kojarzył z tamtym miejscem.
Jest bardzo łatwy w przygotowaniu, wymaga niewielu składników i łączy w sobie genialne smaki bananów, toffi i bitej śmietany.

Untitled

Składniki:

Spód:
1, 5 szklanki pokruszonych ciastek digestive lub innych owsianych czy wieloziarnistych
100g miękkiego masła 

Nadzienie:
1 puszka ugotowanego wcześniej skondensowanego mleka lub gotowej masy krówkowej
1,5 szklanki śmietany kremówki
3 duże banany
1 łyżeczka olejku/esencji waniliowej


Przygotowanie:

Rozgrzać piekarnik do 180'C.

Ciasteczka wymieszać w misce z miękkim masłem, a następnie ugnieść je na niewielkiej okrągłej tortownicy lub formie do tart. Wsadzić do piekarnika na 5- 8minut po czym wyciągnąć i całkowicie ostudzić.

Pokroić banany w plasterki i ułożyć na spodzie ciasta. Przykryć banany masą krówkową, jeżeli ciężko jest ją rozsmarować, to przed smarowaniem warto jest moczyć łyżkę/szpatułkę w szklance z gorącą wodą.
Ubić bitą śmietanę z dodatkiem esencji waniliowej i sztywny krem rozsmarować  na warstwie toffi. Tutaj też przyda się szklanka z gorącą wodą, bo rozgrzana szpatułka/nóż pomoże wyrównać na wierzchu bitą śmietanę.

1 komentarz:

  1. uwielbiam banoffee! wypróbuję Twój przepis, bo do tej pory nie znalazłam żadnego fajnego. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń